אם אדם הופך לנכה או נכות חלקית כתוצאה מתאונת דרכים

על פי נתוני המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים, בישראל, בממוצע, הולך רגל אחד מת בתאונת דרכים בכל ארבע ימים, ורוכב אופניים אחד מת כל 20 יום. בשנת 2019, 349 בני אדם מתו ב-314 תאונות, עלייה ממספר ההרוגים שדווחו בשנת 2018.

אם אדם הופך לנכה או נכות חלקית כתוצאה מתאונת דרכים

עומדת לו הזכות, בנוסף לפיצוי החד פעמי בגין תאונות דרכים, לקבל הפסדי שכר בתקופת ההפסד. של יכולת תפקודית. (אם זמנית). בישראל, לכל נפגע בתאונת דרכים יש זכות לפיצוי על סבלו, כאבו וסבלו. חוק פיצויים לנפגעי תעבורה בישראל נועד להגן על נפגעי תאונות דרכים.

יש לומר שבישראל גובה הפיצוי בגין סבל

כאב וסבל כתוצאה מתאונות דרכים עולה ביחס ישר לדרגת הפגיעה, משך ותדירות הטיפול הנדרש והרבה יותר אם אדם נותר נכה, כתוצאה מתאונת דרכים. מבחינת הוצאות הנסיעה, נפגע תאונת דרכים עדיין זכאי לפיצוי מחברת הביטוח, אך מבחינת הוצאות רפואיות, בישראל חלה הרעה בתנאי חוק הפיצויים לנפגעי תנועה מאז 2010. כבישים בישראל, לפחות לגבי בעיית הנזק הזו. בישראל עד סוף שנת 2009 זכאים נפגעי תאונות דרכים להחזר עלויות תאונת דרכים על בסיס קבלות על תשלום טיפול בקשר לתאונת דרכים וכן עלויות נסיעה עבור טיפול כזה. (עליכם לשמור את כל קבלות המוניות ולשמור כרטיס נסיעה מעודכן אם אתם נוסעים עם רכב משלכם).

כיום בישראל קיימת אחת ממערכות ביטוח הבריאות המתקדמות ביותר למשתמשי הדרך. עמותת אור ירוק לנהיגה בטוחה בישראל היא ארגון לובי לבטיחות בדרכים המוקדש לצמצום תאונות הדרכים בישראל באמצעות חינוך, אכיפת חוק ושיפורי תשתיות.

Related Posts